Komunikat dotyczący plików cookies Niniejsza witryna internetowa, w celu zapewnienia Państwu odpowiedniej jakości usług, korzysta z plików cookies. Mogą również korzystać z nich współpracujące z nami instytucje i reklamodawcy. W przeglądarkach internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Pozostając w tym serwisie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.

x
  Strona główna     GALERIE     kontakt     Regulamin     mapa serwisu     powiadom o stronie     startuj z nami     drukuj stronę
Wersja językowa:  polski Deutsch
poniedziałek, 13 lipca 2020 12:37   Imieniny: Henryka, Kingi, Andrzeja

Szukaj hoteli:

Data zameldowania

calendar

Data wymeldowania

calendar
Muzyka w raju 2008
Statystyki serwisu
obecnie gości: 36
odwiedziło nas: 50605411
liczba odsłon: 130330536
liczba stron: 5435
komentarzy: 61322
Ostatnio aktualizowane strony
 "Działania bojowe 1. Dywizji Pancernej gen. Maczka na Zachodzie"
 Spływ kajakowy Jakiś Tam
 Spływy kajakowe Mierzęcką Strugą
 Stadnina Bronków
 Jezioro Borek
 Rzeka Jakaś Tam
 Wspomnienia Sergiusza Jackowskiego
 HOTELE
 Hotel Jakiś Tam
NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANE
 AKTUALNOŚCI
 Ciekawe miejsca
 Wirtualna wycieczka
 Trasa dojazdu
 Podziel się widokiem
 Muzyczne
 Kulturalne
 Sportowe
 Cykliczne
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
 KONOTOP
 GOŚCIM
 SYCOWICE
 RĄPICE
 SIERCZ
 BOBRÓWKO
 OPALEWO
 GMINA KOLSKO
 GĄDKÓW WIELKI
Strona główna «  KULTURA  «  Imprezy cykliczne  «  Muzyka w raju - Paradyż  «  Muzyka w raju 2008  
Muzyka w raju 2008

"Ziemia Lubuska i podobne do niej krainy mają jednak pewną bardzo ważną właściwość, bez której muzyka dawna dzisiaj nie miałaby sensu. Tutaj można wciąż odnaleźć ciszę, tę ciszę z przeszłości. Ciszę, w której dźwięk nabiera innego, mniej prozaicznego sensu. Nie może przemknąć niezauważony bądź niezrozumiany. Ciszę, której musimy się na nowo uczyć. Coś, co z perspektywy rozpędzonej i głośnej cywilizacji spycha Ziemię Lubuską na prowincjonalny margines, z perspektywy kultury daje jej szansę na niesłychany rozwój, szansę, którą szkoda byłoby przeoczyć i zmarnować."

Cezary Zych

Prezentujemy sylwetki zaproszonych solistów i zaproszonych zespołów na VI Festiwal Muzyka w Raju, Paradyż 2008, który odbędzie się w dniach 16-24 sierpnia.

W większości są to artyści, którzy wystąpią po raz pierwszy, a wszyscy oni mają osobiste związki ze Schola Cantorum z Bazylei. Dla tych, dla których muzyka dawna stanowi istotną część życia - Bazylea i Schola Cantorum to nazwy niemal kultowe.

ZAPROSZENI SOLIŚCI

Andreas Arend

Edukację muzyczną zaczynał od gitary i wiolonczeli. Tajników gry na lutni uczył się u Nigela Northa i Elizabeth Kenny. Jego repertuar obejmuje muzykę od wczesnego renesansu do późnego baroku. Andreas koncertuje dużo jako solista i członek wielu orkiestr i zespołów muzyki dawnej, a prócz Arte dei Suonatori są to New Dutch Academy, Akademie fur Alte Musik Berlin, Les Amis de Philippe, Cordarte, Holland Baroque Society, Freiburger Barockorchester, Chelycus Ensemble oraz jego własny zespół Artemision Ensemble.
Brał udział w wielu sesjach nagraniowych, także w nagraniach płytowych Arte dei Suonatori. Andreas Arend również komponuje, a kilka jego utworów napisanych zostało specjalnie dla Arte dei Suonatori. Jest również autorem i wykonawcą recitali lutniowo-literackich.
 
Emmanuel Balssa

Urodził się i studiował w Lyonie w tamtejszym konserwatorium w klasie wiolonczeli u  Mauirice’a Gendrona. Następnie studiował wiolonczelę barokową w Hadze pod kierunkiem Richte van der Meera, a później grę na violi da gamba u Wielanda Kuijkena w Brukseli.
Jest stałym współpracownikiem Les Arts Florissants, La Petite Bande i Ricercar Consort z którymi regularnie koncertuje i dokonuje nagrań płytowych. Występuje także z japońskimi zespołami Bach Collegium Japan i Orchestra Libera Classica.
Jako kameralista grywa z własnym zespołem, a także z Balndine Ranou, Christophem Roussetem, Gérardem Lesne, Arthurem Schoonderwoerdem, Bruno Cocsetem oraz Hidemim Suzuki. Nagrywał dla wytwórni: Pierre Vérany, Zig Zag Teritoires, Alpha, TDK, Lindoro.
Emmanuel Balssa uczy gry na wiolonczeli w jednym z konserwatoriów paryskich.
 
Michał Gondko

Urodził się i dorastał w Warszawie. Jego pierwszy kontakt z wykonawstwem muzyki dawnej – antologia tzw. polskiej muzyki lutniowej wydana przez wytwórnię DUX – przyniósł mu nagrodę Fryderyka (nagrodę Polskiej Akademii Fonograficznej). Od 1997 roku mieszka w Bazylei, gdzie studiował grę na lutni renesansowej (pod okiem Hopkinsona Smith‘a) oraz na średniowiecznych instrumentach szarpanych (pod okiem Crawforda Young‘a). Współpracował z kilkoma renomowanymi zespołami (m. in. z La Capella Reial Jordi Savalla), ostatecznie jednak podążył własną drogą zakładając zespół La Morra. Obecnie wykonawstwo muzyki średniowiecznej i renesansowej – tak w ramach własnej formacji, jak i solistyczne – pochłania większość jego czasu. Mimo to, dla odmiany, chętnie angażuje się w projekty z repertuarem późniejszym, zwłaszcza w roli akompaniatora na lutni i chitarrone. Wraz z Coriną Marti nagrał płytę poświęconą wczesnorenesansowej muzyce niemieckiej na instrumenty klawiszowe i szarpane.

Maria Jonas

Po ukończeniu klasy oboju w konserwatorium w Kolonii spędziła wiele lat w Wenezueli, gdzie założyła i prowadziła z sukcesami szkołę muzyczną. Po powrocie na stary kontynent skupiła się ponownie na szkoleniu głosu i studiowaniu muzyki dawnej. Brała lekcje u Jessiki Cash w Londynie, Montserrat Figueras w Barcelonie i u René Jacobsa w Schola Cantorum Basiliensis. Poza licznymi koncertami i sesjami nagraniowymi od 1999 Maria Jonas uczy historycznego śpiewu w konserwatorium Folkwang w Essen/Duisburg.
Jej artystyczne poszukiwania i praca nad muzyką wokalną XVI i XVII wieku zainspirowały ją do stworzenia grupy Convoce Coeln. Z kolei fascynacja muzyką średniowiecza zaowocowała powstaniem duetu Diphona (wraz z Robertem Ridenkirchenem) rozmiłowanym w improwizacji. Związkiem muzyki i tańca badała w praktyce z zespołem Condanza. Artystka ze swoimi zespołami występowała festiwalach w Europie, Australii, Stanach Zjednoczonych czy Azji.
Współpracowała też z Europejską Orkiestrą Barokową pod kierunkiem Roya Goodmana oraz z English Baroque Soloists pod dyrekcją Johna Eliota Gardinera. Śpiewała na deskach operowych Teatro Regio de Parme, Teatro Municipal de Ferrare, Teatro Real de Madrid, Teatro Camoes de Lisbonne, Landestheater Neuss, Concertgebouw Amsterdam, Royal Albert Hall, Schauspielhaus Bochum i Schlossoper w Ludwisburgu.
Wykonywała też tytułową rolę w operze Philipa Glassa i Roberta Wilsona - The White Raven, pod dyrekcją Dennisa Russella Davisa.
W swoim rodzinnym Bruhl (niedaleko Kolonii) prowadzi kino zaangażowane, za działalność którego zdobyła liczne nagrody.

Els Jansenss

Urodzona w Belgii, studiowała śpiew w Liège i Tuluzie oraz w Schola Cantorum Basiliensis. Wykonuje repertuar od średniowiecza przez operę barokową po muzykę współczesną i jazz. Na swym koncie ma wiele prawykonań muzyki współczesnej. Prowadzi aktywną karierę koncertową w Europie i USA, występując przede wszystkim z formacjami muzyki dawnej, La Morra, La Fenice i Ensemble William Byrd. Nagrywała dla radia i telewizji.
 
Alexis Kossenko

To już osiem lat minęło od czasu, kiedy jego nazwisko pojawiło się po raz pierwszy w programie koncertu Arte dei Suonatori . Od tej pory Kosseko pojawia się na większości naszych festiwali, a dyskografia Arte zawiera jedną płytę nagraną z Alexisem w roku 2006, zaś kolejna pojawi się na początku przyszłego roku.
Od początku kariery artysta zapraszany był do współpracy przez orkiestry symfoniczne: Philharmonie der Nationen, Ensemble Orchestral de Paris, Ensemble Orchestral de Basse Normandie, Orchestre de Bretagne, Orchestre d'Auvergne. Występował z orkiestrami romantycznymi: Anima Aeterna, Orchestre Révolutionaire et Romantique; zabiegały o niego zespoły barokowe i klasyczne: Capriccio Stravagante, La Grande Ecurie et la Chambre du Roi, Le Concert d'Astrée, Mozart Akademie. Pracował pod dyrekcją między innymi Tona Koopmana, Roya Goodmana, Johna Eliota Gardinera, Jos van Immerseela, Mścisława Rostropowicza, Josa van Veldhovena, Emmanuelle Haime, Fabio Biondiego. Prócz dwóch sesji z naszą orkiestrą brał udział w nagraniu kilkudziesięciu płyt, w tym jako solista niezwykle trudnego koncertu fletowego Carla Nielsena. Od kilku lat stoi na czele dwóch zespołów muzyki dawnej: La Bergamasca i Les Musiciens de Monsieur Croche. Od pewnego czasu koncertuje z orkiestrami Holland Baroque Society oraz z B’rock.
 
Corina Marti

Dorastała w Rosji i Szwajcarii, gdzie otrzymała dyplom w grze na flecie prostym i klawesynie. Repertuar Coriny Marti obejmuje muzykę od średniowiecza po barok, choć najbliższy jej sercu jest okres przełomu średniowiecza i renesansu. Muzykę wieków średnich studiowała w bazylejskiej Scholi Cantorum pod kierunkiem Pierre‘a Hamona i Kathriny Bopp. Utwóry tamtych czasów najchętniej też wykonuje, najczęściej z własnym zespołem „La Morra“, w którym gra na fletach i wczesnych instrumentach klawiszowych. Aktywnie koncertuje z repertuarem barokowym i współczesnym włączając się w projekty innych formacji (m. in. Hesperion XXI J. Savalla). Poza dyskografią „La Morry“ ma na koncie nagrania sonat fletowych J.S.Bacha, muzyki lombardzkiego seicenta oraz wczesnorenesansowej muzyki niemieckiej na instrumenty klawiszowe i szarpane (płyta nagrana wraz z Michałem Gondko).
Prócz działalności koncertowej artystka prowadzi kursy mistrzowskie w Europie i na Bliskim Wschodzie, prowadzi też własną klasę w bazylejskiej Scholi Cantorum.
 
Dani Pelagatti

Urodzony i zamieszkały w szwajcarskim Winterthur studiował ilustrację naukową w Hochschule für Gestaltung und Kunst w Zürichu, rozwijając jednoczesnie pod kierunkiem Kathariny Arfken w bazylejskiej Schola Cantorum biegłość w grze na szałamai i pomorcie. Obecnie należy do najbardziej wziętych muzyków specjalizujących się w grze na tych instrumentach. Występuje i nagrywa z  Les Haulz et Les Bas, La Caccia, Capilla Flamenca, Camerata Trajectina, Ensemble Gilles Binchois, La Fenice, Micrologus oraz La Morra. Poza sukcesami muzycznymi Dani jest również uznanym ilustratorem.

Allan Rasmussen

W Kopenhadze w protestanckim Frederiksberg Kirke w czasie nabożeństw usłyszeć można grę jednego z ciekawszych organistów i klawesynistów europejskich, Allana Rasmussena. Nim jednak został organistą i dyrektorem do spraw muzycznych tego kościoła, studiował w Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze. Jako solista występował, między innymi, z Concerto Copenhagen, Collegium Musicum, Helsingborg Symphony Orchestra oraz Tivoli Symphony Orchestra. W roku 1999 otrzymał doroczną nagrodę Duńskiej Krytyki Muzycznej. Od roku 2002 należy do żelaznego składu Arte dei Suonatori, występując na naszych festiwalach w roli solisty oraz w grupie basso continuo. Recitale Allana na festiwalach są zawsze wielkim wydarzeniem.
Wraz z przyjaciółmi założył kwartet Baroque Fever, z którym występował na wielu europejskich festiwalach. 
 
Bolette Roed

Studia u Nikolaja Ronimusa, Dana Laurina, Petera Holtslaga, Pedra Memelsdorfa, Marion Verbrüggen, Michaela Petri i Gerda Lünenbürgera. Tak wszechstronna edukacja połączona rzecz jasna z wrażliwością i ogromnym talentem pozwala Bolette wykonywać  repertuar od średniowiecza do współczesności, od klasyki po jazz i muzykę improwizowaną. Sztuka i kunszt wykonawczy artystki inspiruje współczesnych kompozytorów i z myślą o niej skomponowano kilkanaście awangardowych utworów na flet prosty.
Flecistka jest współzałożycielką i członkiem kilku zespołów kameralnych: Alpha (muzyka współczesna – flet prosty, perkusja i saksofon), Paradox (trio fletów prostych wraz z Susanne Laurin i Danem Laurinem ), a także zespołów Iris i Bain de Lune.
W roku 2005 Bolette uznana została "artystą roku" przez Radio Duńskie, które we współpracy z Arte dei Suonatori zorganizowało w Kopenhadze festiwal muzyki dawnej z Bolette w roli głównej.
 
Maria Sanner

Od ubiegłorocznej edycji festiwalu Muzyka w Raju jest, obok Marii Keohane, kolejną Szwedką wśród śpiewaków współpracujących z Arte dei Suonatori.
Ukończyła Królewskie Konserwatorium w Sztokholmie i kontynuuje naukę u Enide Hartle’a w Londynie. Chociaż na profesjonalnej scenie obecna jest stosunkowo krótko, to zdążyła już współpracować z Erikiem Ericsonem, Manfredem Honeckiem, Royem Goodmanem, Josepem Ponsem, Andrew Parrottem i Paulem Goodwinem. Należy też do artystów zapraszanych do udziału w koncertach przez Kroumata Percussion Ensemble, Stockholm Baroque Orchestra, Drottningholm Baroque Ensemble oraz Eric Ericson Chamber Choir. Z sukcesem zmierzyła się również z operą współczesną w dwóch dziełach wystawionych przez International Vadstena Academy.

Uri Smilanski

Studiował w Schola Cantorum Basiliensis pod kierunkiem Randalla Cook‘a grę na średniowiecznych i renesansowych instrumentach smyczkowych oraz pod kierunkiem Coriny Marti i Conrada Steinmana grę na wczesnych fletach. Grywa z różnymi zespołami muzyki dawnej, głównie jednak w swej pracy artystycznej skupia się na repertuarze średniowiecznym i renesansowym. Zapraszany jest do współpracy przez La Morre, The Earle His Viols oraz Phoenix Ensemble.
Obecnie mieszka w historycznym centrum angielskiego Salisbury, dzieląc czas pomiędzy koncertowanie i pracę nad doktoratem z zagadnień muzyki późnośredniowiecznej na Uniwersytecie w Exeter.

June Telletxea

Edukację muzyczną rozpoczęła w Konserwatorium Jesús Guridi de Vitoria-Gasteiz (Hiszpania). Studiowała śpiew, naukę gry na fortepianie, historię muzyki oraz grę na klawesynie.  Po uzyskaniu dyplomu w zakresie gry na klawesynie zainteresowała się muzyką dawną i rozpoczęła naukę śpiewu w klasie Cristiny Kiehr, Marty Almajano i  Carlosa  Mena. Kontynuowała naukę w  Schola Cantorum w Bazylei u  Gerda Türka  i Dominka Vellarda. W 2006 roku otrzymała dyplom ukończenia studiów wokalnych.
Współpracowała z  Gabrielem Garrido, Williamem Christie, Anthonym Rooley, Federico Sardellim. Od roku 2001 mieszka w Berlinie i koncentruje się na działalności związanej z muzyką dawną, współczesną oraz operową. Współpracuje z zespołami: Capilla Peñaflorida, Collegium Bach im Fluss der Zeit, Musiktheater König Picus, Loreley, Cum Altam, Musikusvie. 

ZAPROSZONE ZESPOŁY

Ars Choralis Coeln
           
W roku 2004 arcybiskupstwo kolońskie oraz Initiativgruppe für Freie Musik powołały do życia szkołę chóralną Ars Choralis Coeln (ACC). Prowadzenie żeńskiego zespołu scholi powierzono Marii Jonas, która wniosła do pracy z chórem swoje doświadczenia zdobyte w zespołach Diphona i Sequentia, gdzie pracowała pod kierunkiem Barbary Thornton, oraz doświadczenie nauczycielskie.
Ars Choralis Coeln wykonuje głównie śpiewy gregoriańskie i muzykę wczesnego średniowiecza. Wiele pracy poświęca z jednej strony utrwalaniu tradycji śpiewu gregoriańskiego, a z drugiej ciągłemu rozwojowi poprzez współpracę z młodymi śpiewaczkami. Działalność zespołu skupia się wokół przywracania do życia po wiekach zapomnienia średniowiecznego repertuaru odnalezionego pośród dostępnych w Kolonii rękopisów i prezentacji go publiczności w kolońskich kościołach romańskich.
ACC po debiucie na festiwalu Romanische Nacht w roku 2004 otrzymał zaproszenia do Bundeskunsthalle w Bonn, katedry w Essen i do Montalbane (nagranie na żywo dla DLF). Wystąpił również na Niemieckim Festiwalu Muzyki Średniowiecznej z programem zatytułowanym: Rose van Jhericho – Das Liederbuch der Anna von Köln (Róża z Jerycha – Śpiewnik Anny z Kolonii). W roku następnym zespół ponownie wystąpił w ramach festiwalu Romanische Nacht i wraz z zespołem Sequentia pod dyrekcją Benjamina Bagby nagrał płytę Krone und Schleier - Musik aus mittelalterlichen Frauen-klöstern (Korona i welon – pieśni średniowiecznych konwentów żeńskich).

La Morra

Założona w 2000 roku i ochrzczona tytułem słynnego utworu Heinricha Isaaca formacja La Morra w mgnieniu oka zadomowiła się na międzynarodowym rynku muzyki dawnej, goszcząc na scenach Festival van Vlaanderen (Bruggia, Mechelen, Antwerpia), Netwerk Oude Muziek / Holland Festival (Utrecht), Rencontres de Musique Médiévale (Le Thoronet), Freunde Alter Musik (Bazylea) czy Il Canto delle Pietre w starych kościołach Lombardii. La Morra poświęca się głównie wykonawstwu muzyki powstałej w Europie w okresie tzw. jesieni średniowiecza i wczesnego renesansu (ok. 1300 – ok. 1500). W centrum zainteresowania zespołu znajduje się przede wszystkim świecka pieśń artystyczna, pozaliturgiczne gatunki muzyki religijnej oraz muzyka instrumentalna.
Liczne występy w całej Europie, transmisje radiowe oraz dotychczas wydane płyty sprawiły, iż La Morra uważana jest obecnie za jedną z wiodących europejskich formacji w swej dziedzinie. Epitety: wirtuozowskie, uwodzicielskie, przekonujące – użyte przez francuski magazyn Diapason – często przewijają się w międzynarodowej prasie muzycznej w odniesienu do interpretacji zespołu.
Muzycy z La Morra spotykają się i pracują w Bazylei. Zespół składa się głównie z absolwentów Scholi Cantorum i liczy od czterech do ośmiu wokalistów i instrumentalistów (w zależności od założeń programowych).
Kierownictwo artystyczne i koordynację zespołu sprawują Michał Gondko i Corina Marti.

PROGRAM

Dzień 1 - sobota, 16 sierpnia, godz. 19:00

Koncert 1

Wykonawcy:
Maria Sanner - alt
Alexis Kossenko - dyrygent
orkiestra Arte dei Suonatori

Program:
Georg Muffat (1653 - 1704)
Sonata g-moll nr 2 ze zbioru Armonico Tributo
Henry Purcell (1659 - 1695)
Muzyka teatralna (opracowanie Alexis Kossenko)
Prelude (The Fairy Queen)
Magician's dance (Circe)
Prelude (Fairy Queen)
Air (Fairy Queen)
Overture (The rival sisters)
Prelude (Fairy Queen)
Jig (The old Bachelor)
Boree (The old Bachelor)
Ouverture (Bonduca)
Slow Air (Distressed innocence)
Hornpipe (Bonduca)

Prelude (The loves of Dido and Aeneas)
Sailors'dance (The loves of Dido and Aeneas)
Witches dance (The loves of Dido and Aeneas)
Ritornello (The loves of Dido and Aeneas)
Ouverture (Abdelazer)
Bourrée (Amphytrion)

Ouverture (The loves of Dido and Aeneas)
Two in one upon a ground (Dioclesian)
The Triumphing Dance (The loves of Dido and Aeneas)
Chaconne (King Arthur)

Salve Regina - Średniowieczna antyfona

Georg Friedrich Haendel (1685 - 1759)
Concerto grosso g-moll op. 6 nr 6 HWV 324

Antonio Vivaldi (1678 - 1741)
Concerto D-dur na smyczki i basso continuo RV 124
Salve Regina RV 616

Dzień 1 - sobota, 16 sierpnia, godz. ok. 21:30

Koncert 2

Wykonawcy:

La Morra w składzie:
Els Janssens - śpiew
Corina Marti - flety
Michał Gondko - lutnia, giterna
Dani Pelagatti - douçaine
Uri Smilansky - fidel, flet

Program:
Flour de Beaulté
Późnośredniowieczne pieśni franko-cypryjskie

Anonim (źródło: rękopis J.II.9 Biblioteki Uniwersyteckiej w Turynie)
La belle et la gente rose
Pour haut et liement chanter
Amour, de qui je sui trestout espris
Sur toute fleur la rose est colourie
Il faut, pour trover un bon port
Tousjours servir je veuil la douce fleur
Puisque amé sui doulcement
Tres gente, pure et nete fleur de lis
Amour tient en sa ballie mon cuer
Qui de Fortune atende assés avoir

Dzień 2 - niedziela, 17 sierpnia, godz. 19:00

Koncert 1

Wykonawcy:
Bolette Roed - flet prosty
Alexis Kossenko - dyrygent, flet prosty, traverso
orkiestra Arte dei Suonatori

Program:
Georg Philipp Telemann
(1681 - 1767)
Ouverture Burlesque TWV 55:B8
Pietro Locatelli (1695 - 1764)
Sinfonia f-moll "composta per le esequie della sua Donna che si celebrarono in Roma"
Georg Philipp Telemann
Koncert fletowy D-dur TWV 51:D1
Christoph Graupner (1683 - 1760)
Uwertura na flet prosty i smyczki F-dur
Giuseppe Tartini (1692 - 1770)
Sinfonia na smyczki A-dur
Johann Joachim Quantz (1697 - 1773)
Koncert fletowy g-moll QV 234

Dzień 2 - niedziela, 17 sierpnia, godz. ok. 21:30

Koncert 2

Wykonawcy:
Maria Sanner - alt
Bolette Roed - flety proste
Alexis Kossenko - flet prosty
Arte dei Suonatori

Program:
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Kunst der Fuge BWV 1080
Canon alla Duodecima in Contrapuncto alla Quinta
Georg Friedrich Haendel (1685 - 1759)
Sonata triowa c-moll
Johann Sebastian Bach
Kunst der Fuge BWV 1080
Canon alla Decima in Contrapuncto alla Terza
Alessandro Scarlatti (1660 - 1725)
Kantata "Bella Dama di Nome Santa"
Georg Friedrich Haendel
Sonata triowa F-dur
Johann Sebastian Bach
Kunst der Fuge BWV 1080
Contrapunctus 6 a 4 in Stylo Francese

 

 

Dzień 3 - poniedziałek, 18 sierpnia, godz. 19:00

Koncert 1

Wykonawcy:
La Morra w składzie:
Els Janssens - śpiew
Corina Marti - flety
Michał Gondko - lutnia, giterna
Dani Pelagatti - douçaine
Uri Smilansky - fidel, flet

Program:
Vous ou la mort!
Pieśni miłosne późnego Średniowiecza
Bernart de Ventadorn (ok. 1200)
Can vei la lauzeta mover
Guillaume de Machaut (1300 - 1377)
Amours me fait desirer
Anonim (Francja, ok. 1300)
La seconde estampie royal
Antonello da Caserta (ok. 1400)
Amour m?'a le cuer mis en tel martire
Matteo da Perugia (ok. 1400)
Andray soulet
Anonim (Cypr, wczesny XV w.)
Contre dolour, alegresse et plaisir
Antonello da Caserta
Piu chiar?' che ?'l sol
Antonius de Civitate Austrie (ok. 1400)
Loingtemps j?'ay mis mon cuer
Anonim (Włochy, ok. 1400)
Istanpitta Parlamento
Gilles de Bins dit Binchois (ok. 1400 - 1460)
Adieu mes tres belles amours
Antoine Busnoys (ok. 1430 - 1492)
Ja que lui ne s?'i attende
Karol Śmiały, książe Burgundii (1433 - 1477)
Ma dame trop vous m?'esprennés
Anonim (Niemcy, XV w.)
Verlangen thut mich krencken
Guillaume du Fay (1397? - 1474)
Helas mon dueil a ce cop sui je mort
Anonim (Flandria?, XV w., opr. wielogłosowe: M. Gondko)
La danse de Cleves

Dzień 3 - poniedziałek, 18 sierpnia, godz. ok. 21:30

Koncert 2

Wykonawcy:
June Telletxea - sopran
Andreas Arend - lutnia
Allan Rasmussen - klawesyn

Program:
Sperontes
(Sperontes, pseudonim Johanna Sigismunda Scholtze, 1705 - 1750)
Aria "Ich bin mit allem wohl zufrieden"
Ernst Gottlieb Baron (1696 - 1760)
Suita F-Dur na lutnię solo ze zbioru "Der getreue Music-Meister"
Sperontes
Aria "Ein edles Herz ist stets vergnügt"
Polonoise "Kirre mich nur immer, schmeichelndes Glücke"
Esaias Reusner (1636 - 1679)
Suita g-moll na lutnię solo z rękopiśmiennego wstępu do „Neue Lauten-Früchte”
Sperontes
Murka "Ich bin nun wie ich bin"
Aria "Trost der Musik"
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Suita g-moll na lutnię solo, BWV 1000
Sperontes
Aria "Alles eilt zum Untergange"
Georg Gebel d.J (1709 - 1753)
Tomba
Sperontes
Aria z Murki "Der Abschieds-Tag bricht nun herein"

Dzień 4 - wtorek, 19 sierpnia, godz. 19:00

Koncert 1

Wykonawcy:
Maria Sanner - alt
Bolette Roed - flety proste
Alexis Kossenko - dyrygent, flet prosty, traverso
orkietra Arte dei Suonatori

Program:
Arcangelo Corelli
(1653 - 1713)
Concerto grosso c-moll op.6 nr 3 (Wersja londyńska na 2 flety proste i smyczki)
Antonio Vivaldi (1678 - 1741)
Aria "Sol da te, dolce amore" (z opery "Orlando furioso")
Sinfonia do opery "L'Olimpiade" RV 725
Georg Philipp Telemann (1681 - 1767)
Koncert na dwa flety proste a-moll TWV 52:a2
Antonio Vivaldi
Koncert na smyczki i basso continuo d-moll RV 128
Georg Friedrich Haendel (1685 - 1759)
Concerto grosso F-dur op. 6 nr 9 HWV 327
Johann David Heinichen (1683 - 1729)
Concertino D-dur na flet, smyczki i basso continuo
Antonio Vivaldi
Aria "In quest'onde" (z serenaty "La Senna festeggiante") RV 693
Aria "Bench? mi sprezzi" (z opery "Tamerlano") HWV 18
Sinfonia do opery "La Senna festeggiante" RV 693

Dzień 4 - wtorek, 19 sierpnia, godz. ok. 21:30

Koncert 2

Wykonawcy:
Ars Choralis Koeln w składzie:
Maria Jonas - lider
Karolina Brachmann
Stefanie Brijoux
Uta Kirsten
Petra Koerdt
Lucia Mense - flety
Amanda Simmons - harfa

Program:
Róża Jerychońska
Śpiewnik Anny z Köln
I. Wstęp
Laist uns syngen ind vroelich syn
Nu hoirt, nu hoirt all wonder
II. Puer Natus
Mit vrouden quam der engel
Instrumentales Zwischenspiel
Mater sancta, dulcis Anna
Puer natus in Bethlehem
Jure plaudant
In dulcio jubilo
III. Audi tellus
Heir boven
O dulcissime Jhesus
Stetit Jhesus
Audi tellus
IV. Róża Jerychońska
Te celi reginam
Nu laist ons vroelich syngen
Got gruess uch, Rose van Jhericho
Ich grois dich gerne
V. Zakończenie
Wail up ich moess van hynnen

Dzień 5 - środa, 20 sierpnia, godz. 19:00

Koncert 1

Wykonawca:
Allan Rasmussen
klawesyn

Program:
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Suita angielska nr 1 A-dur BWV 806
Suita francuska nr 2 c-moll BWV 813
Partita nr 5 G-dur BWV 829

Dzień 5 - środa, 20 sierpnia, godz. ok. 20:30

Koncert 2

Wykonawcy:
Emmanuel Balssa
viola da gamba

Program:
Suita (wybór i układ Emmanuel Balssa)
Preludium (Mr Anthony, The Manchester Gamba Book, XVII w.)
Almaine (Alfonso Ferrabosco, Lessons for the Viol, London, 1609)
Coranto (A. Ferrabosco, Lessons for the Viol)
bez tytułu (Gervise Gerrarde, The Manchester Gamba Book)
A Paven (G. Gerrarde, The Manchester Gamba Book)
Galliard (A. Ferrabosco, Lessons for the Viol)
Loves Pashion (Tobias Hume, London, 1605)
Loves Pastime (T. Hume)
I am Melancholy (T. Hume)

ze zbioru Pieces pour basse de viole seule de Sainte-Colombe
(Manuscrit de Tournus, ok. 1690):
Suita d-moll
Prelude, Allemande, Courante, Sarabande, Chaconne
Suita G-dur
Prelude, Allemande, Courante, Sarabande, Pianelle

ze zbioru Pieces pour basse de viole seule de Dubuisson
(Manuscrit de Cracovie ok. 1650 - 60):
Suita g-moll
Prelude, Allemande, Sarabande, Gigue
Suita G-dur
Prelude, Allemande, Courante, Sarabande, Gigue

Dzień 5 - środa, 20 sierpnia, godz. ok. 22:00

Koncert 3

Wykonawca:
Corina Marti - claviciterium
Michał Gondko - 6-chórowa lutnia, 4-chórowa giterna

Program:
Von edler Art
XV-wieczna niemiecka muzyka na instrumenty strunowe

z rękopisu D-Mb Mus. 3725 ("Buxheimer Orgelbuch", ok. 1460)
Praeambulum super C
Pulcherrima de virgine
[Nachlauf]

Preambulum super d
Rorate celi desuper et nubes pluant
Redeuntes in la
Modocomo bystu die rechte / Repeticio (= anonim, "Ma doulce amour")
Redeuntes in idem

z rękopisu A-Wn Mus. 5094 (ok. 1450)
utwór bez tytułu (= Guillaume Du Fay, "Ce jour le doibt")

z rękopisu D-Bs Mus. 40613 ("Lochamer Liederbuch", 1452 - 6)
Wilhelmus legrant (= Guillaume Legrant, niezidentyfikowana pieśń)

z rękopisu I-TRmp 87 (ok. 1445)
utwór bez tytułu (= Tyling (?), "Tandernaken")

z rękopisu A-Wn Mus. 41950 (ok. 1525)
Preambulum (fragment) (?Adolf Blindhamer)
Mein Gmüt und Blüt (Andreas Sylvanus lub Johann Wenck)
Meyn sin und gemüt (= "Mein Gmüt und Blüt", opr. Blindhamer)
AB mit 3 stimen (Adolf Blindhamer)

z rękopisu CH-Bu F X 1-4 (1512 - 24)
Ich stond an einem morgen (Johann Schlend)
Enzindt pin ich (Hans Buchner)

z rękopisu CH-Bu F IX 22 (1513 - 35)
Praeludium in la (Hans Kotter)
Tandernack uf dem rin lag (Paul Hofhaimer)

Dzień 6 - czwartek, 21 sierpnia, godz. 19:00

Koncert 1

Wykonawcy:
Maria Sanner - alt
Bolette Roed - flet prosty
Emmanuel Balssa - viola da gamba
Alexis Kossenko - flet traverso
Allan Ramussen - klawesyn
orkietra Arte dei Suonatori

Program:
Johann Sebastian Bach
(1685 - 1750)
Koncert klawesynowy f-moll BWV 1056
Georg Philipp Telemann (1681 - 1767)
Suita D-dur na violę da gamba, smyczki i basso continuo TWV 55:D6
Koncert podwójny a-moll na violę da gamba i flet TWV 52:a1
Georg Philipp Telemann
Koncert skrzypcowy a-moll TWV 51:a1
Antonio Vivaldi (1678 - 1741)
Koncert fletowy e-moll RV 430 (275a)
Stabat Mater RV 621

Dzień 6 - czwartek, 21 sierpnia, godz. ok. 21:30

Koncert 2

Wykonawcy:
Ars Choralis Koeln w składzie:
Maria Jonas - lider
Karolina Brachmann
Stefanie Brijoux
Uta Kirsten
Petra Koerdt
Lucia Mense - flety
Amanda Simmons - harfa

Program:
Letare Germania
1207 - 2007
Elżbieta z Turungii
Europejska święta z XIII wieku
Wstęp
Lauda: O Maria d'omelia
Lauda: Facciamo laude a tuct'i sancti
Lauda: Radiante Lumera
Officium: Historia Świętej Elżbiety Węgierskiej
Letare Germania: Glogauer Liederbuch, utwór instrumentalny
Ingressus: Deus in adjutorium
Invitatorium: Regi iubilantes
Antiphona: Letare germania
Canticum: Gaudens gaudebo (Izajasz 61,10 - 62,3)
Responsorium: De paupertatis
Symphonia: A calore caritatis
Responsorium: Ista fortis mulier
Responsorium: Ante dies exitus
Motet: Un chant renvoisie et bel
Antiphona: Gaude celum
Magnificat
Hymnus: Novum sydus emicuit
Zakończenie
Lauda: Laudar voglio
Lauda: Sia laudato San Francesco

Dzień 7 - piątek, 22 sierpnia, godz. 19:00

Koncert 1

Wykonawcy:
Alexis Kossenko - flet traverso
Allan Rasmussen - klawesyn

Program:
Johann Sebastian Bach
(1685 - 1750)
Sonata A-dur BWV 1032
Preludium i Fuga f-moll nr 12 (ze zbioru Das Wohltemperierte Klavier) BWV 881
Johann Christian Bach (1735 - 1782)
Sonata F-dur
Willhelm Friedemann Bach (1710 - 1784)
Sonata e-moll BR WFB B 17
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Sonata B-dur Wq 62/1
Sonata D-dur Wq 83

Dzień 7 - piątek, 22 sierpnia, godz. ok. 20:30

Koncert 2

Wykonawcy:
Emmanuel Balssa - viola da gamba
Joanna Boślak-Górniok - klawesyn

Program:
Suita pierwsza w G-dur i e-moll:
Dubuisson (XVII wiek)
Pieces na violę da gamba solo (Manuskrypt z Krakowa ok. 1650 - 60)
Prélude, Allemande, Courante, Sarabande, Gigue i Variation
Marin Marais (1656 - 1728)
Pieces na violę da gamba i basso continuo (z piątej księgi, 1725)
Marche Persane dite la Savigny
Resveries Mesplaiziennes
Les Amusements
Suita druga w g-moll:
Dubuisson
Prélude, Allemande, Sarabande
Marin Marais
La Georgienne dite la Maupertuis, Rondeau le Badin
Suita trzecia w d-moll:
Monsieur de Sainte Colombe (XVII wiek)
Pieces na violę da gamba solo (Manuskrypt z Tournus ok. 1690)
Prélude, Allemande, Courante en bourasque, Sarabande i double, Chaconne
Marin Marais
Pieces na violę da gamba i basso continuo
La Paraza (z piątej księgi, 1725) – Cloches ou carillon (z drugiej księgi, 1701)
Suita czwarta w G-dur:
Monsieur de Sainte Colombe Prélude, Allemande, Courante, Sarabande
Marin Marais
Pieces na violę da gamba i basso continuo (z piątej księgi, 1725)
Le Jeu du Volant, Chaconne

Dzień 7 - piątek, 22 sierpnia, godz. ok. 22:00

Koncert 3

Wykonawcy:
Alexis Kossenko - flety prosty, traverso
Andreas Arend - lutnia

Program:
Nicolas Gombert
(1500 - 1556)
Valentin
Valentinus Greff Bakfark (1507 - 1576)
Cacilia canticum organicis (Intawolacja)
Josquin Desprez (1440 - 1521)
Kyrie (Missa Pange lingua)
Anonim
Et in terra, qui tollis (Codex Vincenzo Capirola, Brescia ok. 1517)
Josquin Desprez
Gloria (Missa Pange lingua)
Alonso Mudarra (ok. 1520 - 1580)
Glosa sobre un kyrie postrero
Nicolas Gombert
Cacilia canticum organicis

Dzień 8 - sobota, 23 sierpnia, godz. 19:00

Koncert 1

Wykonawcy:
Alexis Kossenko - flet traverso
Emmanuel Balssa - viola da gamba
Allan Rasmussen - klawesyn
Aureliusz Goliński - skrzypce

Program:
Georg Philipp Telemann (1681 - 1767)
Kwartet paryski nr 1 D-dur TWV 43:D3
Kwartet G-dur TWV 43:G2
Kwartet paryski nr 2 a-moll TWV 43:a2

Dzień 8 - sobota, 23 sierpnia, godz. ok. 20:30

Koncert 2

Wykonawcy:
Maria Keohane - sopran
June Telletxea - sopran
Michał Gondko - lutnia
Corina Marti - flet
Bolette Roed - flety proste
Alexis Kossenko - flety proste, traverso
Andreas Arend - lutnia
Allan Rasmussen - klawesyn

Program:
The Garden of Delights
Jacob van Eyck

Den Nachtegael (Anonymous : the Nightingale)
L'Amie Cilliae
Ballette Gravesand
Malle Symen (Sweelinck: Malle Sijmen)
Aerdingh Martyntje (Moulinié: Voyci tanstost la froidure bannie)
Fantasia & Echo
Psalm 9
Vande Lombart (Frescobaldi: Aria detta balletto & Anonymous: en m'en revenant de St-Nicolas)
Batali
Psalm 33 (L'Estocart: Réveillez-vous chacun fidele)
Onder de Linde Groene (Farnaby: The Lord Souches maske)
Amarilli mia bella (Caccini: Amarilli mia bella & Pecci: contrapunto sopra Amarillide mia)
Bravade
Excusemoy (Downland: Can she excuse my wrongs)
O slaep, o zoete slaep (Plicht: O slaep, o zoete slaep)
Schasamisie vous reveille (De Rosiers: Chers amis je vous réveille)
De eerste Licke -pot (Anonymous: Lorsque je mouille)
La Sirena (Gastoldi: Questa dolce sirena)
Bockxvoetje

Dzień 8 - sobota, 23 sierpnia, godz. ok. 22:00

Koncert 3

Wykonawcy:
Ars Choralis Koeln w składzie:
Maria Jonas - lider
Karolina Brachmann
Stefanie Brijoux
Uta Kirsten
Petra Koerdt
Lucia Mense - flety
Amanda Simmons - harfa

Program:
Hildegarda z Bingen
Nieszpory
Na święto Najświętszej Maryi Panny

Invitatorium: In honore beatissime
Psalm 94: Venite exultemus

Antiphona: O virtus sapientie
Psalm 109: Dixit Dominus

Antiphona: Cum erubuerint
Psalm 112: Laudate pueri

Antiphona: Quia ergo femina
Psalm 121: Laetatus sum

Antiphona: O splendidissima gemma
Psalm 147: Lauda, Jerusalem

Antiphona instrumentaliter

Responsorium: O vis eternitatis

Sequentia: O virga ac diadema

Responsorium instrumentaliter

Antiphona super Magnificat: Hodie Maria Virgo

Hymnus in Assumptione Marie: Gaude Visceribus

Symphonia: O viridissima virga

Dzień 9 - niedziela, 24 sierpnia, godz. 19:00

Koncert 1

Wykonawcy:
Maria Sanner - alt
Alexis Kossenko - flet traverso, dyrygent
Allan Rasmussen - klawesyn
orkiestra Arte dei Suonatori

Program:
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Koncert klawesynowy g-moll BWV 1058
Antonio Vivaldi (1678 - 1741)
Koncert fletowy F-dur op. 10 nr 5 RV 434
Nisi Dominus RV 608
Henry Purcell (1659 - 1695)
Pieśni angielskie (opracowanie Alexis Kossenko)

Symphony (Welcome to all the pleasure)
Song "Here athe deities approve" (Welcome to all the pleasures)
Hornpipe (The old Bachelor)
Well's humour (trad. ze zbioru Johna Playforda)
Ground (Sir Anthony Love)
Prelude de "How blest" (King Arthur)
Dance for the Hay makers (Fairy Queen)
Lilli Burlero (trad. ze zbioru J. Playforda)
Jigg (The Gordian Knot unti'd)
T'was within a furlong of Edinburgh Town (trad. ze zbioru J. Playforda)
Prelude (Bonduca)
Symphony (King Arthurg)
The hole in the wall (trad. ze zbioru J. Playforda)
Hornpipe (Abdelazer)
If Love's a sweet passion (Fairy Queen)
Second Music (Fairy Queen)
Lumps of pudding & The King of Poland (trad. ze zbioru J. Playforda)
New Whitehall (trad. ze zbioru J. Playforda)
Jig (Abdelazer)
Introduction (The tempest)
Chaconne, dance for chinese man and woman (Fairy Queen)
St-Martin's lane ((trad. ze zbioru J. Playforda)
La Furstemberg (The virtuous wife)
Excuseme (trad. ze zbioru J. Playforda)
Old Bachelor (trad. ze zbioru J. Playforda)
First act tune, Jug (Fairy Queen)
Air of Secresy "One charming night" (Fairy Queen)
The Siege of Limerick (trad. ze zbioru J. Playforda)
Hornpipe (Dioclesian)
Tythepig (trad. ze zbioru J. Playforda)
(Air) (The rival sisters)
Scots Tune (Amphytrion)

Bilety

Ceny biletów na poszczególne dni:
normalne: 30 zł, ulgowe: 25 zł (dla młodzieży uczącej się)
(bilety są ważne na cały dzień).
Cena karnetu na cały festiwal:
normalne: 170 zł, ulgowe: 130 zł (dla młodzieży uczącej się).

Miejsca sprzedaży:

PARADYŻ (od 5 sierpnia): Furta Seminaryjna, Gościkowo 3,
tel. 068 381 10 21, 068 381 20 24.
ZIELONA GÓRA (od 1 do 14 sierpnia): Sklep Muzyczny BUMTARARA, al. Niepodległości 8a (przy Galerii Ramzes)
tel. 068 324 47 51, e-mail:
bumtarara@post.pl.
oraz na godzinę przed koncertami
INTERNET
e-mail:
guido@post.pl, canor@poznan.home.pl, bumtarara@post.pl
TELEFONICZNIE
tel. 0603 136 264, 0603 858 909, 0603 858 882
068 381 1021, 068 381 20 24

Kontakt

Dyrektor Generalny – Cezary Zych  tel. 0 603 858 882
e-mail:
canor@poznan.home.pl
 
Kierownik artystyczny – Aureliusz Goliński 
e-mail:
guido@post.pl
 
Szef biura festiwalu – Dorota Puszkiel tel. 0 603 858 909
e-mail:
wiosna@wr.home.pl
 
Biuro prasowe – e-mail:
biuroprasowe@muzykawraju.pl

Strona www: www.muzykawraju.pl

 Komentarze (0)  

SONDA
[15.09.2014]
Głosowanie zakończone
 

Copyright © 2004-2014 amb software | Wszelkie prawa zastrzeżone | Wykonanie: amb software
Polecamy przeglądarkę Mozilla Firefox.
...

Request served in 0.91 sec