Komunikat dotyczący plików cookies Niniejsza witryna internetowa, w celu zapewnienia Państwu odpowiedniej jakości usług, korzysta z plików cookies. Mogą również korzystać z nich współpracujące z nami instytucje i reklamodawcy. W przeglądarkach internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Pozostając w tym serwisie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.

x
  Strona główna     GALERIE     kontakt     Regulamin     mapa serwisu     powiadom o stronie     startuj z nami     drukuj stronę
Wersja językowa:  polski Deutsch

Sportowe
 Cykliczne
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
Strona główna «  TURYSTYKA  «  Sport i rekreacja  «  Nordic Walking  «  Karta szlaku Jagodowych Wzgórz
Karta szlaku Jagodowych Wzgórz

Stopień trudności szlaku: 3

Położenie szlaku:   Południowe zbocza Wału Zielonogórskiego
Opis szlaku:
Wyruszamy na trasę z parkingu przy Amfiteatrze. Powietrze pachnie kwiatem lipy, a w powietrzu unoszą się wspomnienia o Festiwalu Piosenki Radzieckiej. Był kiedyś taki festiwal.
Idziemy cały czas prosto. Skręcamy tylko w prawo by „przeskoczyć” lekkie wzniesienie pod liniami energetycznymi i znów wychodzimy na długą prostą, która lekko tylko się odchylając zaprowadzi nas do Jagodowego Wzgórza. (najwyższe wyniesienie w granicach miasta Zielona Góra)
Droga prowadzi nas dalej. Za Jagodowym Wzgórzem skręcamy w lewo. Modrzewiowa enklawa mieni się słońcem w zielonych igłach. Jeszcze kilkaset metrów i jest… najpiękniejsza część szlaku. Po lewej i po prawej stronie zbocza porośnięte dywanowo jagodzinami. Wspinamy się w prawo do góry. Tuż dalej szlak łączy się na chwilę ze szlakiem „Szybki Bismarck”. Idziemy w kierunku Wieży Bismarcka, ale ok. 100 m przed skręcamy ostro w lewo… droga gwałtownie opada w wąwóz.
Przecinamy kolejne jagodowe wzgórza, aż dochodzimy do Góry Prawdy. Stromym jej zboczem wychodzimy na kolejną połać borówek czarnych i czerwonych. Szlaki czerwony i zielony znów biegną wspólnie. Rozdzielają się tuż przed popularnym „źródełkiem”. Zielony w lewo. Szeroką drogą szutrową prosto i w prawo, lewym zboczem Góry Tatrzańskiej wychodzimy na aleją, którą weszliśmy do lasu przy Amfiteatrze.

Dojazd/ Powrót: Do amfiteatru im. Anny German  linią „8”.

Stopnie trudności:
1 – wspomagający
2 – wymagający
3 – wyczerpujący

Kliknij w mapkę, aby ją powiększyć